eCall: apelul de urgență automat în caz de accidente rutiere este obligatoriu în autovehicule începând cu 2015


 13.06.2013

Pentru a ajuta la atenuarea consecințelor accidentelor rutiere grave din UE, Comisia Europeană a adoptat astăzi două propuneri pentru a asigura ca, până în octombrie 2015, autovehiculele să apeleze automat serviciile de urgență în cazul unui accident grav.  

Sistemul eCall apelează automat 112 – numărul european unic de urgență – în cazul unui accident grav. El transmite serviciilor de urgență locul în care se află vehiculul, chiar în cazul în care conducătorul auto este inconștient sau în imposibilitatea de a efectua un apel telefonic. Se estimează că sistemul ar putea contribui la salvarea a până la 2 500 de vieți pe an (MEMO/13/547).

Acest proiect de act legislativ va prevedea obligația ca începând cu octombrie 2015 toate modelele noi de vehicule de pasageri și de vehicule ușoare să fie echipate cu sistemul eCall 112 și să fie creată infrastructura necesară pentru preluarea și gestionarea adecvată a apelurilor sistemului eCall în centre de preluare a apelurilor de urgență – asigurând compatibilitatea, interoperabilitatea și continuitatea serviciului eCall la nivelul UE.


Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei Europene și comisarul responsabil de sectorul transporturilor, a declarat: Propunerile de astăzi reprezintă un progres semnificativ către o mai mare siguranță rutieră în UE. Anul trecut, 28 000 de persoane și-au pierdut viața și 1,5 milioane de persoane au fost accidentate pe drumurile UE. Atunci când are loc un accident, fiecare minut contează pentru a oferi ajutor victimelor. Tehnologia eCall are un mare potențial de a salva vieți, prin reducerea în mod dramatic a timpului până la intervenția serviciilor de urgență, iar acest efect se obține în întreaga UE.”

Vicepreședintele Comisiei Europene, Antonio Tajani, comisarul pentru industrie și antreprenoriat, a declarat: Instituirea unui sistem eCall interoperabil la nivelul UE este un progres important în domeniul siguranței rutiere. Cetățenii UE se pot simți mai în siguranță cu acest sistem, care economisește timp și salvează vieți și care va contribui la reducerea numărului de morți și de răniți pe drumurile noastre. De asemenea, el reprezintă un important pas înainte către vehicule mai inteligente și către creșterea competitivității noastre.”

Vicepreședintele Comisiei Europene, Neelie Kroes, responsabilă cu Agenda digitală, a declarat: „Sistemul eCall la nivelul UE reprezintă un mare pas înainte pentru siguranța rutieră. Atunci când avem nevoie de asistență de urgență este mult mai bine să fim conectați decât să fim singuri, aceasta este valoarea TIC.”
Beneficii ale sistemului eCall

Datele primite prin sistemul eCall vor permite serviciilor de urgență să ofere mai rapid asistență șoferilor și călătorilor, contribuind astfel la salvarea de vieți și la tratarea rapidă a răniților. Estimările sugerează că sistemul eCall ar putea scurta timpul de răspuns în caz de urgență cu 40 % în zonele urbane și cu 50 % în zonele rurale, salvându-se astfel 2 500 de vieți pe an.
 
Pe lângă beneficiile în materie de siguranță rutieră, sistemul eCall va avea un impact semnificativ și asupra reducerii congestionării rutiere cauzate de accidente și asupra reducerii accidentelor secundare cauzate de neizolarea locurilor în care s-au petrecut accidente. Industria are de câștigat și datorită numărului mare de societăți comerciale care sunt implicate în furnizarea de tehnologii, de componente și de servicii utilizate în diferitele segmente ale sistemului eCall, incluzând sistemele instalate în vehicule, transmiterea de date prin conexiune fără fir și sistemele de puncte de răspuns în materie de siguranță rutieră. În plus, se preconizează ca echipamentele instalate în vehicule introduse în cadrul sistemului eCall să fie utilizate pentru servicii suplimentare cu valoare adăugată (cum ar fi depistarea autovehiculelor furate).

Cum funcționează sistemul eCall

Sistemul eCall se declanșează automat de îndată ce senzorii instalați în vehicul detectează un accident grav. Odată declanșat, sistemul apelează numărul european de urgență 112, stabilește o legătură telefonică cu centrul corespunzător de preluare a apelurilor de urgență și transmite serviciilor de salvare detalii despre accident, inclusiv ora la care a avut loc, poziția exactă a vehiculului accidentat și direcția deplasării (informație esențială în cazul în care accidentul s-a produs pe o autostradă sau într-un tunel). Un apel eCall poate fi declanșat și manual, prin simpla apăsare a unui buton din interiorul autovehiculului, de exemplu de către un martor la un accident grav.

Propuneri de acte legislative privind crearea unui sistem eCall obligatoriu

Comisia propune două acte legislative pentru a ajuta la înființarea și punerea în aplicare a sistemului:
  • Un regulament privind cerințele de omologare de tip pentru implementarea sistemului eCall (și de modificare a Directivei 2007/46/CE) – dotarea vehiculului astfel încât să poată utiliza sistemul eCall; și
  • O decizie privind implementarea sistemului eCall interoperabil la nivelul UE – realizarea infrastructurii publice necesare funcționării sistemului eCall.
Aceste propuneri completează acțiunea Comisiei desfășurată în trei faze legislative pentru a introduce obligativitatea sistemului eCall în întreaga UE (a se vedea IP/11/1010 și Regulamentul delegat nr. 305/2013). Comisia a făcut apel în trecut la implementarea voluntară a sistemului eCall în întreaga Europă până în 2009 (IP/09/1245), dar aceasta s­a desfășurat lent.
 
Etapele următoare

După ce propunerile de astăzi vor fi aprobate de Consiliu și Parlament, Comisia va acționa astfel încât până în 2015 să fie disponibil în întreaga UE (precum și în Islanda, Norvegia și Elveția) un serviciu eCall complet funcțional.
 
Mai multe informații privind sistemul eCall

112 eCall – Frequently Asked Questions
Key facts and figures
  1. In 2012 around 28 000 people were killed and more than 1.5 million injured in 1.1 million traffic accidents on EU roads.
  2. Only around 0.7% of vehicles are currently equipped with private eCall systems in the EU, with numbers barely rising. These proprietary systems do not offer EU-wide interoperability or continuity.
  3. In addition to the tragedy of loss of life and injury, this also carries an economic burden of around EUR 130 billion in costs to society every year.
  4. 112 eCall can speed up emergency response times by 40% in urban areas and 50% in the countryside. Fully deployed, it can save up to 2500 lives a year and alleviate severity of road injuries. In addition, thanks to improved accident management, it is expected to reduce congestion costs caused by traffic accidents.
What is 112 eCall?

The 112 eCall automatically dials Europe's single emergency number 112 in the event of a serious accident and communicates the vehicle's location to the emergency services. This call to 112, made either automatically by means of the activation of in-vehicle sensors or manually, carries a standardised set of data (containing notably the type and the location of the vehicle) and establishes an audio channel between the vehicle and the most appropriate emergency call centre (aka Public Safety Answering Points - PSAPs) via public mobile networks.

Is there an obligation to use the 112 eCall?

After entry into force of the regulation concerning the in-vehicle system, all new models of passenger cars and light duty vehicles sold on the EU market will have to be equipped with a minimum amount of embedded equipment compliant with the 112 eCall standards. 

Nevertheless, drivers can continue to use any other emergency call system in these vehicles if this is accepted by the emergency services of the country, provided that there is an automatic switch to the 112 eCall in case the other system is not operational.

What is the cost?

The basic pan-European eCall service, based on 112, is a public service which must be offered for free. Taking into account economies of scale, installation of the eCall in-vehicle system is estimated to cost much less than €100 per new car.

It is also expected that the eCall technology platform capabilities (i.e., positioning, processing and communication modules) could be exploited for additional services (e.g., advanced insurances schemes, stolen vehicles tracking etc). 

Can the vehicle be tracked or hi-jacked?

The 112 eCall is a "dormant" system, i.e. the eCall in-vehicle system is only active when an accident occurs or if it is manually triggered. It is not traceable and when there is no emergency (its normal operational status) it is not subject to any constant tracking. As it is not permanently connected to mobile networks, hackers cannot take control of it.

What about privacy and data protection?

As the eCall in-vehicle system is only active when an accident occurs or if it is manually triggered, there is no privacy issue related to any tracking of the car. For liability reasons, the emergency call centres (PSAPs) will store the data related to the eCall for a determined period of time, in accordance with national regulations and with Directive 95/46/EC on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data.

The road to eCall

The EU-wide, harmonised implementation of an interoperable eCall service has been on the agenda of the Commission since 2005 and is a priority action for the deployment of Intelligent Transport Systems. As an important road safety measure, the rollout of eCall is also a priority for the EU automotive sector, within the CARS 2020 action plan, presented by the Commission in November 2012.
In 2009 the Commission reported on the progress in introducing eCall and concluded that as the initial voluntary approach was insufficient, regulatory measures had to be considered. In July 2012 the European Parliament adopted a resolution which urged the Commission to submit a proposal to ensure the mandatory deployment of a public, 112-based eCall system by 2015 in all new type-approved cars and in all Member States.

In September 2011 the Commission adopted a Recommendation to ensure the set-up of the emergency call and the transfer of eCall data from the vehicle to the Public Safety Answering Points.
In November 2012 the Commission adopted a Delegated Regulation establishing the specifications for the upgrading of the Public Safety Answering Points (PSAP) infrastructure required for the proper receipt and handling of eCalls.
The legislation on eCall
  1. The proposed Decision requires the EU Member States to deploy the necessary eCall PSAP infrastructure required for the proper receipt and handling of all eCalls on their territory no later than 1 October 2015.
  2. The proposed Regulation on the in-vehicle system establishes the technical requirements for the EC type-approval of vehicles regarding the eCall in-vehicle system.
  3. An already adopted Recommendation ensures the transfer of the eCall data from the vehicle to the public safety answering points.
  4. The Commission Delegated Regulation N° 305/2013 establishes the specifications for the upgrading of the Public Safety Answering Points (PSAP) infrastructure required for the proper receipt and handling of eCalls
More information