În scopul asigurării prestării serviciilor publice calitative, operative,
accesibile şi transparente populaţiei, de către Serviciului Stare
Civilă al Ministerului Justiţiei, la data de 11 iunie 2015, deopotrivă
cu serviciile stare civilă electronice deja implementate, a fost
completat şirul de acte de stare civilă solicitate prin intermediul
reţelei de ghişee multi-media.
Serviciul Stare Civilă, drept urmare a finalizării primei etape a proiectului de digitizare a fondului arhivistic de stare civilă, vine cu
Extinderea serviciilor stare civilă
electronice reprezintă o continuitate a acţiunilor demarate, începând cu
luna decembrie a anului 2012.
În acest context, pentru prima etapă a
fost elaborat mecanismul de depunere a cererilor prin intermediul
reţelei de ghişee multi-media privind solicitarea următoarelor tipuri
de documente:
• Certificatul privind starea civilă
• Avizul privind infirmarea schimbării numelui şi/sau prenumelui
Ulterior, în august 2013, Serviciul Stare Civilă a completat serviciul menţionat cu încă trei documente de stare civilă, şi anume:
• Extrasul multilingv de pe actul de naştere;
• Extrasul multilingv de pe actul de căsătorie;
• Extrasul multilingv de pe actul de deces.
• Extrasul multilingv de pe actul de căsătorie;
• Extrasul multilingv de pe actul de deces.
Ca rezultat, cetăţenii dispun de
posibilitatea solicitării documentelor menţionate supra de la
terminalele de efectuare a plăţilor QIWI, amplasate pe întreg teritoriul
ţării, pe ecranul cărora este indicat logoul Serviciului Stare Civilă.
Totodată, documentele solicitate pot fi obţinute la oricare oficiu stare
civilă din ţară, inclusiv la subdiviziunea competentă a Serviciului
Stare Civilă (amplasată pe str. M. Viteazul 11/1, mun. Chişinău),
conform cererii depuse, la prezentarea personală sau a persoanei
împuternicite în acest sens.