EveryGirlDigital: Campanie de promovare a femeilor în economia digitală

La 6 martie 2014, Comisia Europeană a lansat o campanie pentru a identifica şi a celebra modele de urmat care să încurajeze tinerele femei şi fetele să studieze şi să urmeze o carieră în domeniul TIC. Comisia invită femeile (şi bărbaţii!) să realizeze un material video şi să îşi împărtăşească propria poveste de succes în domeniul digital prin care să inspire fetele şi femeile să se gândească la tehnologie. 

Pentru a vă alătura campaniei: puteţi face chiar dumneavoastră un scurt film cu povestea dumneavoastră despre viaţa în sectorul digital, pe care să îl încărcaţi apoi pe pagina de Facebook Every Girl Digital.

Campania se bazează pe un studiu al Comisiei privind femeile în sectorul TIC, în care s-a constatat că cel mai bun mod de a atrage mai multe femei în posturi din domeniul tehnologic este să se pună în lumină activitatea unor profesionişti din domeniul tehnologic, transformând astfel aceşti profesionişti în modele de urmat. Determinarea unor parcursuri profesionale stimulative ar putea ajuta femeile care lucrează deja în tehnologie să rămână în sector de-a lungul întregii cariere.

Atragerea unui număr mai mare de femei în profesii tehnologice este un imperativ economic. Conform studiului, dacă femeile ar ocupa la fel de multe posturi în sectorul digital ca bărbaţii, PIB-ul european ar putea să crească anual cu aproximativ 9 miliarde EUR (de 1,3 ori mai mare decât PIB-ul Maltei). Organizaţiile care au la conducere mai multe femei realizează o rentabilitate a capitalurilor proprii cu 35 % mai mare şi un randament general pentru acţionari cu 34 % mai mare decât alte organizaţii comparabile.