La 6 martie 2014, Comisia Europeană a lansat o campanie pentru a identifica şi a
celebra modele de urmat care să încurajeze tinerele femei şi fetele să
studieze şi să urmeze o carieră în domeniul TIC. Comisia invită femeile
(şi bărbaţii!) să realizeze un material video şi să îşi împărtăşească
propria poveste de succes în domeniul digital prin care să inspire
fetele şi femeile să se gândească la tehnologie.
Pentru a vă alătura campaniei: puteţi face
chiar dumneavoastră un scurt film cu povestea dumneavoastră despre viaţa
în sectorul digital, pe care să îl încărcaţi apoi pe pagina de Facebook
Every Girl Digital.
Campania se bazează pe un studiu al Comisiei privind femeile în sectorul TIC,
în care s-a constatat că cel mai bun mod de a atrage mai multe femei în
posturi din domeniul tehnologic este să se pună în lumină activitatea
unor profesionişti din domeniul tehnologic, transformând astfel aceşti
profesionişti în modele de urmat. Determinarea unor parcursuri
profesionale stimulative ar putea ajuta femeile care lucrează deja în
tehnologie să rămână în sector de-a lungul întregii cariere.
Atragerea unui număr mai mare de femei în profesii tehnologice este un imperativ economic. Conform studiului,
dacă femeile ar ocupa la fel de multe posturi în sectorul digital ca
bărbaţii, PIB-ul european ar putea să crească anual cu aproximativ
9 miliarde EUR (de 1,3 ori mai mare decât PIB-ul Maltei). Organizaţiile
care au la conducere mai multe femei realizează o rentabilitate a
capitalurilor proprii cu 35 % mai mare şi un randament general pentru
acţionari cu 34 % mai mare decât alte organizaţii comparabile.