Tehnologia digitală este parte a vieții cotidiene. De la urmarea de
cursuri online la vizionarea de filme, de la a cumpăra sau a vinde
online la a intra în legătură cu prietenii sau cu medicul dumneavoastră,
internetul este o sursă neprețuită de oportunități digitale. Însă, în
fiecare zi, cetățenii și întreprinderile din UE se confruntă cu
numeroase obstacole: de la geoblocare sau ineficiență în livrarea
transfrontalieră a coletelor la imposibilitatea conectării la o serie de
servicii disponibile online.
De prea multe ori, serviciile digitale se limitează la frontierele
naționale. Pentru Comisia Juncker, înlăturarea acestor obstacole și
crearea unei piețe unice digitale constituie o prioritate:
„digitalizarea” libertăților pieței unice a UE și stimularea creșterii
economice și a creării de locuri de muncă pe continentul nostru.
Colegiul comisarilor a avut astăzi o primă discuție pe tema strategiei
privind piața unică digitală, care este prevăzută să fie prezentată în
luna mai, și a stabilit principalele domenii asupra cărora Comisia își
va concentra activitatea astfel încât să aducă schimbări reale atât
pentru consumatori, cât și pentru întreprinderi.
Dezbaterea de orientare a stabilit trei domenii principale
asupra cărora se va concentra acțiunea Comisiei în acest mandat.
1. Asigurarea unui acces mai bun al consumatorilor și al întreprinderilor la bunurile și serviciile digitale
2. Configurarea mediului astfel încât rețelele și serviciile digitale să prospere
3. Crearea unei economii și a unei societăți digitale europene cu potențial de creștere pe termen lung
Următoarele etape
Discuțiile
stabilesc domeniile prioritare de acțiune asupra cărora se va concentra
activitatea în contextul pregătirii strategiei globale privind piața
unică digitală, care va fi prezentată în luna mai.
Pagina de internet a comisarului pentru economie digitală și societate digitală, Günther H. Oettinger (@GOettingerEU)