UE - Strategia privind piața unică digitală


Tehnologia digitală este parte a vieții cotidiene. De la urmarea de cursuri online la vizionarea de filme, de la a cumpăra sau a vinde online la a intra în legătură cu prietenii sau cu medicul dumneavoastră, internetul este o sursă neprețuită de oportunități digitale. Însă, în fiecare zi, cetățenii și întreprinderile din UE se confruntă cu numeroase obstacole: de la geoblocare sau ineficiență în livrarea transfrontalieră a coletelor la imposibilitatea conectării la o serie de servicii disponibile online.

De prea multe ori, serviciile digitale se limitează la frontierele naționale. Pentru Comisia Juncker, înlăturarea acestor obstacole și crearea unei piețe unice digitale constituie o prioritate: „digitalizarea” libertăților pieței unice a UE și stimularea creșterii economice și a creării de locuri de muncă pe continentul nostru. Colegiul comisarilor a avut astăzi o primă discuție pe tema strategiei privind piața unică digitală, care este prevăzută să fie prezentată în luna mai, și a stabilit principalele domenii asupra cărora Comisia își va concentra activitatea astfel încât să aducă schimbări reale atât pentru consumatori, cât și pentru întreprinderi.

 Dezbaterea de orientare a stabilit trei domenii principale asupra cărora se va concentra acțiunea Comisiei în acest mandat.


1. Asigurarea unui acces mai bun al consumatorilor și al întreprinderilor la bunurile și serviciile digitale
2. Configurarea mediului astfel încât rețelele și serviciile digitale să prospere  
3. Crearea unei economii și a unei societăți digitale europene cu potențial de creștere pe termen lung 

 Următoarele etape

Discuțiile  stabilesc domeniile prioritare de acțiune asupra cărora se va concentra activitatea în contextul pregătirii strategiei globale privind piața unică digitală, care va fi prezentată în luna mai.