O piață unică digitală pentru Europa: 16 inițiative esențiale


Internetul și tehnologiile digitale transformă lumea în care trăim – pe toate planurile și în toate domeniile. Europa trebuie să profite de revoluția digitală și să ofere oportunități digitale cetățenilor și întreprinderilor. În ce mod? Exploatând puterea pieței unice a UE. Astăzi, Comisia Europeană și-a prezentat planurile detaliate privind crearea unei piețe unice digitale, îndeplinind astfel una dintre prioritățile sale esențiale.

Strategia privind piața unică digitală stabilește 16 acțiuni esențiale, grupate în 3 piloni, pe care Comisia le va întreprinde până la sfârșitul anului 2016.


Pilonul I: un acces mai bun al consumatorilor și al întreprinderilor la bunuri și servicii digitale în întreaga Europă

Pilonul II: crearea condițiilor adecvate și a unor condiții de concurență echitabile pentru dezvoltarea rețelelor digitale și a serviciilor inovatoare

Pilonul III: valorificarea la maximum a potențialului de creștere al economiei digitale 


Președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a declarat: „Astăzi punem bazele viitorului digital al Europei. Îmi doresc să văd rețele de telecomunicații la scară continentală, servicii digitale care traversează frontierele și un val de întreprinderi europene nou înființate inovatoare. Aș dori ca fiecare consumator să obțină cele mai bune oferte și fiecare întreprindere să aibă acces la cea mai largă piață — oriunde s-ar afla în Europa. Exact cu un an în urmă, am promis că piața unică digitală pe deplin va fi una dintre prioritățile mele esențiale. Astăzi ne îndeplinim această promisiune. Cele 16 etape din strategia noastră privind piața unică digitală vor ajuta piața unică să se adapteze la era digitală.” 


Fișe informative:
Linkuri utile: